Met een praktijkApp voor uw patiënten en voor uw praktijk zorgt u ervoor dat patiënten hun afspraak niet vergeten, nieuwe patiënten zich eenvoudig kunnen inschrijven en uw praktijk als “modern” bestempeld wordt door uw patiënt. Uw investering in een praktijkApp verdient zich zo eenvoudig en snel terug.
Het was onlangs ook nog in het nieuws. Als tandarts hebben we geregeld te maken met patiënten die niet op komen dagen. Gemiddeld komen per week 3,6 personen hun gemaakte afspraak niet na.
RTL Nieuws weet op basis van gegevens van de KNMT dat de behandeltijd die tandartsen daarmee verliezen gemiddeld 1 uur en 25 minuten per week is. Om dit probleem aan te pakken, hebben wij voor u de Mijn Tandarts praktijkApp ontwikkeld. Die voor patiënten gratis te downloaden is in de AppStore en Android Store.
De Mijn Tandarts App heeft een Android versie en een AppStore versie. We bouwen voor u dus twee Apps. Beide Apps communiceren met software waarmee u in staat bent de inhoud, afspraken en berichten zelf te beheren en te gebruiken. U als tandarts verbetert zo gezegd hiermee uw dienstverlening en uw klantenbinding en uw no-shows zullen drastisch verminderen. Uw App verdiend zich zelf zo terug en vormt zo het verlengstuk van uw huidige dienstverlening.
Een App biedt u en uw patiënten legio voordelen. Niet alleen het gebruikersgemak is belangrijk, maar ook de snelle bereikbaarheid voor patiënten van relevante informatie zoals bijvoorbeeld het nummer van de dienstdoende weekend tandarts, informatie over uw praktijk, instructiefilmpjes, de geïntegreerde Ivoren Kruis folders, de koppeling met FAMED zorgen ervoor dat uw patiënten niet meer hoeven te zoeken, te scrollen, te verkleinen of te vergroten op uw website of mobiele website en ga zo maar door.
Met ons ingebouwde afspraken systeem kunt u nu ook afspraken versturen en/of berichten versturen naar uw patiënten. Voor slechts een klein fee kunt meteen beginnen met besparen.
Hoe denkt u dat uw patiënt reageert als hij zijn afspraak in de App ontvangt? De eerste reactie zal een blik van verwondering zijn, de twee reactie zal zijn: “dat is handig”. De patiënt aan de balie ontvangt namelijk zijn/haar afspraak in de App en kan deze afspraak dus niet meer vergeten. Tevens ontvangt men automatisch twee gratis afsprakenreminders.
Mooie praktijkApp integratie met de website van Tandartsenpraktijk Culemborg www.tpculemborg.nl
Wat voor functies bevat het afsprakenscherm:
Uw patiënten kunnen overzichtelijk zien welke afspraken gemaakt zijn. Deze afspraken zijn opgeslagen in de App en zijn tevens gesynchroniseerd met de agenda van de smartphone.
Van elke afspraak krijgt de patiënt automatisch een tweetal gratis herinneringen.
Via de SMS knop in Exquise ontvangt uw patiënt de afspraakberichten op zijn/haar smartphone. Alle afspraken worden gemakkelijk opgeslagen.
Staat er meer dan één afspraak voor de patiënt gepland dan worden zelfs de eerste drie volgende afspraken doorgestuurd, ook deze kan de patiënt weer gemakkelijk achter elkaar opslaan.
Het contact scherm bevat alle informatie die een patiënt nodig heeft:
Laat uw patiënten optimaal hun gebit reinigen. Als ondersteuning na een bezoek aan de tandarts, mondhygiënist of preventie-assistente zijn de filmpjes ideaal.
Filmpjes in het algemeen zijn succesvol en worden graag bekeken, met de professionele instructiefilmpjes kan de patiënt alle instructies nog eens rustig bekijken.
Tanden poetsen wordt nu echt leuk!
- In de praktijkApp is een poetstimer ingebouwd met het tandjes poetsen lied van Marjolein Heine, een liedje dat precies twee minuten duurt.
- Met het poets alarm weet men precies wanneer het tijd is de tanden te poetsen. De gebruiker ontvangt een bericht met de poetsmelding.
Tijdens het poetsen kunnen ouders precies zien hoe men het kindergebit moet poetsen door de mooie illustraties van het Ivoren Kruis.
Verbeter de mondhygiëne van uw patiënt, neem eenvoudig een instructie op middels:
Door de koppeling met de App GezondeMond is deze snel te downloaden en kan een persoonlijk preventief programma worden opgesteld.